+36 70 251 9598

2018.11.21 Olivér
Fel

A 12 legjobb étel a rákellenes küzdelemben

Számos olyan élelmiszer van, amelyről úgy tartják, segítenek megelőzni a daganatos megbetegedéseket, legalábbis csökkenteni azok kockázatát.

  1. Fokhagyma

A fokhagyma olyan kénvegyületeket tartalmaz, melyek stimulálják az immunrendszer természetes védekező képességét a rák ellen. Valamint a fokhagyma akár arra is képes, hogy megállítsa a tumor növekedését.

  1. Brokkoli

A brokkoli egy úgynevezett szuperélelmiszer, így fogyasztása rendszeresen javasolt. Viszont egy spanyol tanulmány megállapította, hogy a mikróhullámú sütőben elkészített brokkoliból eltűnik az akár rákos megbetegedést megelőző flavonoidok 97%-a, így inkább párolva vagy nyersen ajánlott fogyasztani.

  1. Citrom

A naponta elfogyasztott cutrusféle felére csökkentheti a száj-, torok- és gyomorrák kockázatát, derült ki egy ausztrál kutatásból.

  1. Áfonya

Az antioxidánsok élelmiszerben megtalálható mennyiségét tekintve az áfonya a lista élén áll. Az antioxidánsok semlegesítik a szabad gyököket, amelyek károsíthatják a sejteket és betegségekhez vezetheznek, beleértve akár a rákot.

  1. Savanyú káposzta

Egy finn tanulmány megállapította, hogy az az erjedési folyamat, mely a savanyúkáposzta előállításához szükséges, több, akár rákellenes vegyületet is tartalmaz. A nátruim tartalom csökkentése érdekében érdemes leöblíteni a savanyúkáposztát a fogyasztás előtt.

  1. Avokádó

Az egészségesnek számító telítetlen zsírok (mint amilyen a avokádó és az olaja) segít a szervezetnek jobban felszívni a rákellenes antioxidánsokat, mint például a likopint és a béta-karotint.

  1. Meggy

A meggyben számos antioxidáns található, így fogyasztása erősen ajánlott. Nem muszáj nyersen fogyasztani, cukor hozzáadása nélkül készített meggyszósz is készíthető belőle, amit húsokhoz lehet tálalni.

  1. Datolya

A datolyának magasabb a polifenol tartalma, mint a legtöbb zöldségnek vagy gyümölcsnek. A polifenol a B6 vitaminnal és rostokkal egyetemben csökkentheti bizonyos ráktípusok kialakulásának kockázatát.

  1. Gyömbér

Számos tanulmány kimutatta a gyömbér jótékony hatását, ha rákellenes küzdelemről van szó. A Michigani Egyetem kutatása kimutatta, hogy a gyömbér képes megölni a petefészekben lévő rákos sejteket.

  1. Grépfrút

A grétfrútnak magas a likopin tartalma, ami olyan antioxidáns, mely képes csökkenti akár a prosztatarák kialakulásának kockázatát.

  1. Borsó

Egy tanulmány kimutatta, hogy a zöldborsó, valamint más hüvelyesek napi fogyasztása segíthet csökkenteni a gyomorrák kialakulását.

  1. Gomba

A portobello és a fehér gomba jó szelén források. A szelén olyan ásványi anyag, ami hatásos lehet a rák kialakulás ellen, különösen a prosztatarák kialakulása ellen.

Nincs hozzászólás

Írjon hozzászólást