+36 70 251 9598

2018.11.21 Olivér
Fel

A rebarbara szervezetre gyakorolt hatásai

A rebarbara szintén a szuperélelmiszerek közé tartozik, melynek számos jótékony, egészségügyi hatása van. Meleg éghajlat mellett a rebarbara egész évben nő, míg hidegebb éghajlaton kora tavasszal kezd el növekedni. Manapság a rebarbarát süteményekben, salátákban, turmixokban használják fel, de nyersen is ajánlott a fogyasztása. A rebarbara egy kicsit kesernyés ízű, ezért javasolt édesebb bogyósokkal kombinálni. A vörösebb végű rebarbarának kicsit édesebb az íze, mint amelyiknek inkább zöldesebb.
Ez a növény tele van C vitaminnal, B-komplex vitaminokkal, K vitaminnal, káliummal, kálciummal, magnéziummal és más esszenciális vitaminokkal és ásványi anyagokkal, melyek szükségesek ahhoz, hogy a szervezet a legmagasabb szinten működjön, valamint antioxidáns tartalma is figyelemre méltó. Ráadásul alacsony a zsír- és kalóriatartalma, így diétázók körében is igen kedvelt.
A fentiek fényében vegyük számba, hogy miért is érdemes rebarbarát fogyasztani egész évben.

1. Jót tesz a csontoknak és a fogaknak

Magas kálciumtartalmának köszönhetően a rebarbara segít a csontok és a fogak erősítésében. Rendszeres fogyasztásával megelőzhető a fogak elvesztése és a csontritkulás. A kálciumhiány napjainkban igen gyakori probléma, ezért nagyon fontos, hogy minél több olyan ételt fogyasszunk, aminek magas a kálciumtartalma.

2. Jót tesz a szemnek

A rebarbara kitűnő A vitaminforrás, amely kulcsfontosságú szerepet játszik a megfelelő látásban. Béta-karotint és luteint tartalmaz, amelyek segítenek megőrizni a tiszta látást. Aki számítógép előtt dolgozik, annak különösen ajánlott akár naponta rebarbara turmixot fogyasztania.

3. Támogatja az egészséges immunrendszert

Ez a növény az egyik legjobb C vitaminforrás, ami segít az immunrendszer erősítésében. A tél után az immunrendszer általában kissé le van gyengülve, így javasolt számos olyan élelmiszert fogyasztani, aminek magas a C vitamin tartalma.

4. Jótékony hatással van a szívre

A rebarbarának alacsony a kalória- és zsírtartalma, hiszen egy csészényi apróra vágott rebarbara mindössze 26kcal-át tartalmaz. Valamint magas az antioxidáns tartalma, ami segíthet csökkenteni a szívbetegségek kialakulásának kockázatát.

5. Csökkenti a vérnyomást

A rebarbarában található kálium segíthet csökkenteni a vérnyomást. Azzal még nem lehet a magas vérnyomásból kigyógyulni, hogy rengeteg rebarbarát fogyasztunk, de vizsgálatok azt mutatják, hogy a rebarbara pozitív hatással van a vérnyomásra.

6. Megelőzi a székrekedést

Köszönhetően kissé hashajtó hatásának, a rebarbara segít megelőzni a székrekedést. Javítja az étvágyat, enyhíti a gyomorfájdalmakat. A rebarbara mérsékelt fogyasztása segíthet a bélparaziták kezelésében.

Megosztás

Nincs hozzászólás

Sorry, the comment form is closed at this time.