+36 70 251 9598

2018.11.21 Olivér
Fel

Immunerősítő hatásúak-e a gyümölcsök?

A megbetegedések megelőzése elsődleges célunk az egészségünk érdekében, ehhez pedig erős immunrendszerre van szükség. Az immunrendszer erősítéséhez és egészségünk megőrzéséhez hozzásegíthet a rendszeres mozgás, a kellő mennyiségű és minőségű alvás, a higiénia és a megfelelő mértékű D vitamin.

Valamint szükséges még a kiegyensúlyozott, vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag táplálkozás, ami sok zöldséget és gyümölcsöt tartalmaz. A gyümölcsök tele vannak vitaminokkal, ásványi anyagokkal, rosttal és vízzel, ráadásul mindez édes borításban. Tehát a gyümölcsök nagyon is erősítik az immunrendszert, azonban vannak olyanok, amelyeknek a hatása kiemelkedik a többi közül.

1. Kivi

A kivi tele van C vitaminnal, ami nagyon fontos immunerősítő, csakúgy, mint E vitaminnal, ami pedig tele van T-sejtekkel. T-sejtek a nyirokrendszerben keringő limfociták egyik típusa, amik fontos szerepet játszanak a szervezet védekezésében a kórokozókkal szemben, hiszen felismerik a fertőző baktériumokat és vírusokat.

2. Áfonya

Ez a bogyós gyümölcs antioxidánsokban kifejezetten gazdag, azonban csak kevés ideig van szezonja, ugyanakkor fagyasztott formában is elérhető, bár mint minden zöldséget és gyümölcsöt, leginkább frissen javasolt fogyasztani. Magas a C és A vitamin tartalma, ami részt vesz az antitesttermelésben. Számos formában felhasználható, mostanában leginkább reggelinek nagyon egészségesnek és divatosnak számító zabkásába szokták beleturmixolni, de zöld leveles zöldségekkel összepürésítve frissítő és tápláló ital készíthető belőle.

3. Papaya

Ez a trópusi gyümölcs nagyon gazdag béta-karotinban, amely a szervezetben A vitaminná alakul. Frissen, magában is fogyasztható, de facsart levéhez citromot adva még ízletesebb. Manapság a papaya arról is elhíresült, hogy nem csupán csökkenti a rák kialakulásának kockázatát, de akár természetes gyógyszerként is alkalmazható.

4. Eper

Az eper, vagy másik nevén szamóca egy tavaszi gyümölcs, mely kifejezetten sok A vitamint és C vitamint tartalmaz. Az eperben található magok pedig különösen jótékony hatással vannak az immunrendszerre. Nem csupán magában lehet fogyasztani, de salátákhoz is lehet adni.

Nincs hozzászólás

Írjon hozzászólást