+36 70 251 9598

2018.11.21 Olivér
Fel

Mely vitaminok szedése javasolt nagyobb dózisban immunerősítés céljából?

A vitaminoknak olyan tulajdonságai vannak, melyek segítenek a különböző betegségek leküzdésében, valamint védik a szervezetet a káros sejtektől. Számos élelmiszer tartalmaz vitaminokat, melyek védik az immunrendszert. Ugyan számos dietetikus javasolja, hogy az étrenddel kerüljenek be ezek a vitaminok, a vitamin készítmények szedése segítségül szolgálhat ahhoz, hogy a szervezet megkapja a szükséges mennyiséget, ha bizonyos élelmiszerek nem állnak rendelkezésre. Egyes vitaminoknak magasabb a teljesítménye, ha immunvédelemről van szó, mint más vitaminoknak.

A-vitamin

A béta-karotinban megtalálható A-vitamin antioxidáns tulajdonságokkal rendelkezik, amelyek megvédik a sejteket az oxidáció okozta károsodástól. Ez a védelem segít megelőzni az öregedési folyamat alatt jelentkező degeneratív betegségeket. Az A-vitamin óvja a látást, segít fenntartani a bőr rugalmasságát. A tőkehal és laposhal halolajok, a húsok, a vese, a máj, a tojás, a tej és a sajtfélék gazdagok A-vitaminban.

B-vitamin komplex

A B komplex vitaminok, másnéven a B-vitaminok segítenek az élelmiszert energiává alakítani. A B-vitaminok védik a szervezetet az egészségügyi problémáktól. A B9 vitamin, vagyis a folsav bizonyis ráktípusok kialakulásának kockázatát csökkenthetik, így az alacsony folsav szinttel rendelkező embereknek nagyobb az esélye, hogy bizonyos daganatos megbetegedések kialakuljanak a szervezetükben. B komplexet a zöldségek, a máj, a tojás,az olajos magvak és az élesztő tartalmaz.

C vitamin

Az embereknek folyamatos C vitamin ellátásra van szüksége, mely egy vízben oldódó vitamin. A felesleges C vitamin a vizelettel hagyja el a testet. A C vitamin elősegíti a sebgyógyulást, antioxidáns tulajdonságokkal rendelkezik, véd a mérgező vegyi anyagoktól és levegő irritációtól. Sokan úgy vélik, hogy nagy dózisban való bevitele véd a náta és a megfázás ellen. Nagy C vitamin forrású élelmiszernek számít az eper, a citrusfélék, a paradicsom, a sárgadinnye, a paprika, a brokkoli, a zöld leveles zöldségek, az édes- és fehérburgonya. Más gyümölcsök, mint például a mangó, az ananász, a görögdinnye vagy a bogyós gyümölcsök szintén jelentős C vitamint tartalmaznak.

D-vitamin

A D-vitamin segíti a kálcium felszívódását és jelentős szerepet játszik a csontritkulás megelőzésében, valamint csökkenti a gyulladást és segíti az immunrendszer működését. Ez a vitamin általában a napfényből kerül a szervezetbe, így a legtöbb ember a napozás által elég D-vitaminhoz jut. A legjobb D-vitamin forrásként szolgáló élelmiszerek a lazac, a tonhal, a makréla. A sajt, a tojássárgája kis mennyiségben tartalmaz D-vitamint.

E-vitamin

Az E-vitamin leköti a szabad gyököket, melyek genetikai károsodást és sejthalált okozhatnak. Ez a vitamin segíthet a szívbetegségek és a rák kockázatának csökkentésében. A megfelelő mennyiségű E-vitamin megakadályozza a máj és vese problémákat. Segíthet a vércukorszint és a koleszterin szintjének normál szinten tartásában. Magas E-vitamin tartalmú élelmiszerek a búzacsíra, a tojás, a diófélék, az avokádó, a spárga, az olívaolaj.

K-vitamin

A K-vitamin védelmet nyújthat a májrák és a prosztatarák kialakulásában és segíthet megelőzni az artériák meszesedését. Nélkülözhetetlen a véralvadásgátlásban, hogy a vér sérülést követően megfelelően áramoljon. Azáltal, hogy segíthet megelőzni a meszesedést az artériákban, a szívbetegségek ellen is védelmet nyújthat. A brokkoli, a zöld leveles zöldségek, a káposzta sok K-vitamint tartalmaz.

Nincs hozzászólás

Írjon hozzászólást