+36 70 251 9598

2018.11.21 Olivér
Fel

Milyen jellegű testmozgás javasolt daganatos megbetegedés esetén?

Nincs általános útmutató ahhoz, hogy milyen jellegű testmozgásokat kelle végeznie egy rákos betegnek, de számos tanulmány kimutatta, hogy a mozgás biztonságos, lehetséges és segítségére van egy daganatos megbetegedéssel küzdő páciensnek.

Ha belegondolunk abba, hogy mennyire különbözőek vagyunk mi emberek és hány típusa van a ráknak és a kezelésének, akkor beláthatjuk, hogy nincs egyetlen útmutató, ami lefedné az összes embert. Általánosságban viszont elmondható, hogy akinek ilyen betegsége van, elő körben mindenképpen konzultáljon az orvosával, mielőtt bármilyen mozgásba belekezdene.

Javarészt az orvosok azt tanácsolják, hogy hetente ötször, legalább fél óra mérsékelt ütemű aktivitást végezzenek, mint például a séta. Ez még kezelés során is nagyon hasznos lehet. Viszont minden ember más és a testmozgásnak személyre szabottnak kell lennie a beteg fittségi állapotát, diagnózisát és más faktorokat figyelembe véve.

Milyen esetekben kerülendők bizonyos testmozgások?

A rák bizonyos típusaival küzdő betegeknél, vagy azoknál, akik sajátos kezelésben részesülnek, elképzehlető, hogy néhány fajta testmozgást ki kell hagyniuk a repertoárból, mint például, akiknek gyomorrákjuk van, azoknak nem javasolt olyan mozgást végezni, ami nehéz súlyok emelésével jár.

Azoknál, akiknek olyan típusú rákos megbetegedése van, mely a csontokra van hatással, azoknál nagyobb a csonttörés vagy repedés veszélye. Nekik az úszás javasolt inkább, ahol a csontokat nem éri akkora nyomás, vagy a jóga, ami tulajdonképpen bárkinek biztonságos testmozgási alternatívát nyújt.

Azoknak az embereknek, akiknek nem elég erős az immunrendszerük, javasolt elkerülni a nyilvános edzőtermeket.

Vannak olyanok, akiknél gyakorta fellép a zsibbadás vagy bizsergés érzése a karukban vagy a lábukban, nekik a szobabicikli használata lehet a megfelelő mozgásforma.

Azon nők, akik a mellrákkal harcolnak, végezhetnek felsőtest edzést, viszont nagyon lassan kell ezeket a gyakorlatokat végrehajtani.

Általánosságban elmondható, hogy a séta és az úszás mindenkire jó hatással lehet.

Ettől függetlenül a legelső és lehető legjobb tanács minden esetben az, ha beszél az orvosával, amennyiben bármilyen kérdése lenne adott sporttal kapcsolatos tevékenységet illetően.

Nincs hozzászólás

Írjon hozzászólást